Нова телефонна измама! Помогнете!

Има най-разнообразни схеми за телефонни измами, ПАЗЕТЕ СЕ, вие и вашите близки! Заради това е и призивът за помощ, за да не станете жертва на измамниците. Дали ще препратите тази статия на познати, дали ще им пишете или ще са обадите на по-възрастните членове на вашите семейства и ще им кажете – няма значение, важното е максимално много хора да се информирани, за да не се излъжат.

Ето го я и новата измамна схема:

Получавате така нареченото „цъкване“, „кликване“ или „презвъняване“ на GSM-a си от някакъв непознат за вас номер, който може да бъде както на БТК (примерно 052 345565), така и на някои от операторите (примерно +359 887 126543). Вие, естествено, решавате също да „цъкнете“ на съответния номер, за да може този, който ви търси, да ве се обади. Набирате, чува се сигнал свободно, но в момента, в който чуете сигнала, отсреща ви се вдига и чувате само някакъв тих шум. Решавате, че сте сгрешили нещо и набирате отново. Същата схема – докато ви даде свободно и се чува тихия шум. След проверка на сметката резбирате, че сте „олекнали“ с 4.80 лв. за двете обаждания, т.е. това  се оказва импулсен телефон. Честито!

За ваше улеснение потърсих малко статии за други видове измами по телефона, които също е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО да прочетете:

Обещават телевизор или пари като награда от МТЕЛ/Глобул, ако си купите ваучер от измамниците:  http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=241456

Мними техници на МТЕЛ ви се обаждат и ви карат да въведете код #90 или #09, след което придобиват контрол над SIM картата ви (от МТЕЛ отричат тази измама да работи): http://dnes.dir.bg/2008/06/03/news3068210.html

Популярната напоследък измама, когато престъпниците се обаждат на възрастни хора, лъжат ги, че сина или дъщеря им е извършил(а) катастрофа и е убила малко дете, след което искат пари за гаранция:

http://www.dnes.bg/article.php?id=40873

Измамниците се обаждат на възрастни хора и се представят за близки приятели или роднини, след което има искат „спешно“ пари за някаква сделка, понеже били в чужбина и нямало как да изтеглят от там:

http://crime.today.bg/news/4971.html

ТУК ИМА ПЪЛЕН СПИСЪК С РАЗЛИЧНИТЕ СХЕМИ ЗА ИЗМАМА, МНОГО ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО Е ДА ПРОЧЕТЕТЕ И НЕГО:

http://street.judoday.com/article33.html

17 Responses to Нова телефонна измама! Помогнете!

  1. Stanislava каза:

    На мен вече ми се случи преди около месец. Звъннаха ми от някакъв варненски номер, но докато вдигна ми затвориха. Реших, че е някой познат или роднина и ме търси за нещо важно и реших да се обадя. Набрах номера и на секундата се активира разговор. Първо е невъзможно да ти вдигнат на секундата и второ насреща нямаше никого, а се чуваше само леко пращене. Естествено докато чакам така на телефона, повтаряйки „Ало, ало…“ са ми дърпали пари (след това проверих сметката си). Затворих и убедена, че някой се опитва да се свърже с мен, отново набрах номера и всичко се повтори. Увеличих сметката си с някой друг лев. Вярно, 4е не бяха повече от 2 лева, но трябва ли да ти ги вземат от джоба???

  2. smg каза:

    Това със импулсния номер е малко пресилено да ти кажа. От около година-две импулсните номера (или така наречени номера с добавена стойност) са ограничени законово и могат да бъдат само тези започващи с 0900 за БТК, късите номера на мобилните оператори (по 4 цифри, набират се най-често и без код и са там за разни игри и примоции) и тези започващи с 1-ца (088 1…, 089 1…, 087 1…)
    Знаейки това, трудно може да се объркаш и да звъниш напред назад по обяви. Поправете ме ако греша 🙂

  3. yoalbo каза:

    Измамници/мощеници винаги е имало и ще ги има. Те използват неинформираността и/или импулсивността на доверчивите хора. Всеки може да попадне в техните мрежи, но един от най-сигурните начини човек да се предпази от такива (да намали до минимум вероятността да бъде измамен) е да се информира непрекъснато, да бъде по-сдържан в реакциите си, да чете, да чете, да чете докато се забавлява или работи – be up to day!

  4. kyordanov каза:

    smg, прав си. Наистина има такъв закон. Обаче дали мислиш, че бабите и дядовците знаят това? А мислиш ли, че на теб ако ти звъннат от +359881456356 ще се сетиш веднага, че е импулсен телефон?
    Ето и още един метод за измама – лъжат ви мними продавачи на коли. за да говорите с часове по импулсен телефон:
    http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2007-08-06&article=198722
    Има и други случаи по същата схема, само че обещанието е за доходна надомна работа.

  5. smg каза:

    Коки 🙂 в интерес на истината винаги провериавам телефона, от който ми клипват, ако въобще се навия да звъня обратно. Изнервям се, когато някой ми клипва от непознат номер. Като иска толкова да си говори с мен да прежали 20 стинки да ме чуе.

    Имай предвид, че има месеци, в които ми се обаждат дори по три пъти за такива глупости. Нямя да забравя първият път, когато ми звъннаха и ме събудиха по никое време в 9-10 часа сутринта – тогава още работех във Варна 🙂 Знаеш сигурно, че сутрин ако ме събудят съм малко крив 😀 Някакви лагери за самолетостроенето в Козлодуй (?!?) искаха да купувам/продавам – така и не разбрах схемата. Разбрахме се да ми звънне по-късно пак и тогава вече уверен в идиотският трик, след като говорих с брат ми, почнах да го ебавам оня пе***ст 🙂 Та такива работи, весело беше 🙂

  6. ani каза:

    За съжаление схемите за измама са най-разнообразни. Съгласна съм с вас, че трябва да се чете, да се гледа и да се слуша за да не попадне човек в глупава ситуация. Не са само възрастните са тези, които могат да бъдат обект на измама просто те са живели в друго време и са по-доверчиви. Сега съвременните по-млади хора се научиха да оцеляват, но по принцип българите сме открити хора и за това може да попаднем в схема на измами. На мен ми се случвало два пъти въпреки, че съм информиран човек. Първия път беше на стационарния телефон: мъжки глас приличащ много на мой познат ме предизвика да си споделя куп неща докато ме помоли да отида в друг град да взема едни документи. Тогава чак се усетих и го наругах а той веднага затвори. Втория ми път беше през м. ноември м.г. прозвъниха ми на мобилния от номер ето дори ще ви го дам 00447044879266. Изненадах се защото нямам от кого да очаквам да ми звъни от Великобритания, но реших да му кликна за да се обади отново, все пак може някой да опитва да се свърже. Само набрах веднъж но явно докато затворя е активирал разговор. След време като получих фактурата си се изненадах, че имам международн разговор, проверих в разпечатката си и видях че е отчетено 2 секунди и ми е тарифирана сума 1.55лв. По него време мой познат ми обясни – чул по тв. Европа, че има нова схема за източване и е като моя случай. Активира се някакъв международен номер, а средствата потъват в незнайна фондация. Не ми се вярваше чак пък толкова….. Реших да попитам мобилния си оператор. Учтива девойка ми обясни, че явно е отговорил номерът и е отчетен разговор няма съмнение. Аз настоявах, че само съм набрала и веднага затворих но тяхната реакция е била светкавична или просто автоматична не знам. Обясниха ми, че мога да подам жалба,да раследват обаждането, но повече не се занимавах с това. След време прочетох във вестик за подобна схема, ето сега и във вашия блог. Добре е, че споделяте все някой може да се информира, ако вече не е изгърмял, защото имам информация и от други мои познати дори от номера в Бг. Пак казвам за съжаление измамниците са много изобретателни. Но пък и хората вече станаха по-информирани вече сигнализират навреме на полицията.Виждам от бюлетинете, че има задържани, но има и нови излъгани дори една баба оставила под камък на автобусна спирка 1000лв. за внук си който уж направил ПТП. Скоро пък по радио Хоризонт слушах за лаптопите на Сони Ериксон. Е това го бях получила преди 1-2г. Но те сега го разследват. Журналистката се обажда във фирмата в Швеция, от там отговориха, че въобще нямат такава промоция, че никакви лотарии с лаптопи нямат и т.н. беше ми интересно да слушам разследването и отговора. Ето само едни спам но пак измама и това трябва да го препратиш на 10 човека и на колкото повече толкова по-голям шанс имаш. А новата мода явно е Hi5 май има и друго такова явно още не съм попадала…но като видях колко мои познати са се гръмнали и с това Hi5 – ами как да предвиди човек всичко!!!??? Е, какво ли още има да става, хората не спят измислят си всякакви схеми. Никой не може да бъде сигурен, че ще се предпази, но пък ако е по-информиран има вероятност да се сети навреме.

  7. yoalbo каза:

    Впечатлена съм от разказа на ani, браво ani. Искам да добавя, обаче, че моите лични наблюдения сочат, че не са много хората, които си проверяват детайлно сметките за телефон – мобилен и стационарен (както и всякакви други сметки) – поглеждат само крайната сума, настръхват и тръгват да си търсят виновни, да се оплакват и пр. Такива хора лесно се поддават на измами и манипулации, и самите те манипулират останалите, от което се ползват тарикатите, които в повечето случаи не са кой знае колко умни…
    „Очи и уши да имаш и да ги използваш“, както и ума си, е най-важното условие за предпазване от измами, но „100% никой не може да ти даде“ също не трябва да се забравя.
    ps: hi5 е вид социална мрежа, не особено удобна, която има една опция за разпращане на покани за включване в мрежата на всички от адресната книга, която неволно може човек лесно да активира…

  8. yoalbo каза:

    оops! 100% гаранция! (за каквото и да било)

  9. диана каза:

    АМИ ТЕЗИ С ДОБАВЕНА СТОИНОСТ КАКВО,тях няма начин да ги разбереш кои са,и тъи като самите тел.компании печелят от това,избщо не ги интересува само могат да ти дадат информация че телефона е с добавена стоиност,т.е.импулсен но нищо повече,така че внимание които започват 19…,или 6 цифри само са такива

  10. Анонимна каза:

    Честито и на мен! Току що – изгорях! Мтелски номер, завършващ на 311, пратих стрела обратно – имам приятелка с номер, завършващ на 311, който не съм въвела в новата „Нокиа“, веднага се вдигна и се чу шума, добре, че не пробвах пак – 5 секунди по-късно се сетих за този вид измама, ама вече замина…

  11. 0876498537 каза:

    Vnimanie !!! ot tozi nomer sa6to zvanqt izmamnici !!!

  12. Ani каза:

    Здравейте и от мен.Аз да каза за новата схема,обява за работа във вестник ,Мтелски номер,след като ти даде свободно се чува сигнал,и това е.преди позваняването имам сметка 4.80.след това става 26.00 а няколко часа по касно 100лв,Аз разбрах за 100 лева след смс на оператора че телефона ще бъде спрян.

  13. Борислав Димитров Каменов каза:

    na men mi se slu4i to4ni na 11.02.2010g sutrinta gledah obqvi za rabota i zvanah na edin telefon koito ako ne znae6 6te si pomisli6 4e e na mtel da oba4e kato go nabrah 4uh edno pusukane i zatvorih tova be6e samo 4sec i mi kostva 108,26 lv iskah razpe4etka momentna za moq nomer oba4e ot globul mi kazaha 4e trqbva da iz4akam da mi izleze faktura posle pisah imeil na tqhnata stranica v neta da mi bade predostavena informaciata ot koqto se nujdaq,za da otida v policiata ili vav ventnika koitoo e poblikuval tazi obqva.Za sajalenie si mislq 4e ni6to nqma da se polu4i.Borislav Kamenov ot Veliko Tarnovo

  14. Ani каза:

    Извинявам се.Да кажа

  15. Ползвател каза:

    СЛУЖИТЕЛИТЕ НА ВИВАКОМ (VIVACOM) В ЛОВЕЧ – ПОЛЯ КРАСИМИРОВА ЦАНКОВА И ГАЛИНА СТАНЕВА –СА ТЕЛЕФОННИ ИЗМАМНИЦИ.! ОБАЖДАТ СЕ НА ВЪЗРАСТНИ ХОРА И ИМ ПРЕДЛАГАТ „ПОДАРЪК“ КОЙТО УЖ ИМ СЕ ПОЛАГАЛ КАТО КЛИЕНТИ НА ФИРМАТА, НО НИЩО НЕ СПОМЕНАВАТ ЧЕ ЗА ТОЗИ ТАКА НАРЕЧЕН ПОДАРЪК СЕ ЗАПЛАЩА МЕСЕЧНА ТАКСА. КОГАТО ОТИДЕТЕ ДА СИ ВЗЕМЕТЕ“ ПОДАРЪКА “ БЕЗ НИКАКВО ОБЯСНЕНИЕ ВИ ПРЕДЛАГАТ ДА ПРЕПОДПИШЕТЕ ДОГОВОРА ЗА СТАРАТА УСЛУГА КОЯТО ПОЛЗВАТЕ И ВИ НАБУТВАТ В РЪЦЕТЕ“ ПОДАРЪКА “ КОЙТО УЖ ВИ СЕ ПОЛАГАЛ. ОБАЧЕ КАТО ПОГЛЕДНЕТЕ НОВИЯ ДОГОВОР С КОЙТО СИ МИСЛИТЕ ЧЕ ПРОДЪЛЖАВАТЕ СТАРА УСЛУГА ВИЖДАТЕ ОЩЕ ЕДИН ДОГОВОР КОЙТО Е ЗА „ПОДАРЪКА“.
    ИМЕННО ЗА ТОВА ТЕ ИЗБИРАТ ВЪЗРАСТНИ ХОРА КОИТО НЕ СА В СЪСТОЯНИЕ ДА РАЗБЕРАТ ВСИЧКО В ТЕЗИ ДОГОВОРИ ЗА СВОЯ МИШЕНА. ПОВЕДЕНИЕТО НА ТЕЗИ СЛУЖИТЕЛКИ Е ПОВЕЧЕ ОТ НАГЛО. ПО НИЩО ТОВА НЕ Е ПО РАЗЛИЧНО ОТ ТЕЛЕФОННИТЕ ИЗМАМИ КОИТО СЕ СЛУЧВАХА СКОРО. ДАЖЕ ДОРИ СА ПО ЛОШИ ОТ ТЯХ ЗАЩОТО СА ОЗАКОНЕНИ ОТ ДЪРЖАВАТА . БОЙКО БОРИСОВ ЩЯЛ ДА ПРЕСЕЧЕ ТЕЛЕФОННИТЕ ИЗМАМИ, НО ПОВЕЧЕ МИ СЕ СТРУВА ЧЕ ЩЕ РАЗЧИСТИ ТЕРЕНА ОТ ОНИЯ ДРЕБНИ МОШЕНИЦИ ЗА ДА ГО ПРЕДОСТАВИ НА ТЕЛЕКОМ МОШЕНИЦИТЕ КОИТО СМУЧАТ МИЛИОНИ. ПРЕДУПРЕДЕТЕ ВЪЗРАСНИТЕ СИ РОДИТЕЛИ ДА НЕ ПОДПИСВАТ НИЩО В КЛОНОВЕТЕ НА ВИВАТЕЛ ЗА ДА НЕ СТАНЕТЕ ЖЕРТВА НА ПОДОБНИ ТЕЛЕФОННИ ИЗМАМНИЦИ. ЗНАЙТЕ ЧЕ ЗАКОНА НЕ Е НА ВАША СТРАНА И ТАКА Е НАПРАВЕН ЧЕ АЛИНЕИТЕ ПОД НЕГО ГО ОБЕЗСМИСЛЯТ НАПЪЛНО.

    РЕШЕНИЕТО :
    БЪЛГАРСКИЯТ ПАРЛАМЕНТ ДА ПРИЕМЕ ЗАКОН КОЙТО ДА ПРИНУДИ ТЕЗИ ТЕЛЕКОМИ ДА ПРОМЕНЯТ ДОГОВОРИТЕ С КЛИЕНТИТЕ СИ ТАКА ЧЕ ДА ИМА ШАНС ДА СЕ ОТКАЖЕШ В НЯКАКЪВ СРОК АКО СМЕТНЕШ ЧЕ СИ ЖЕРТВА НА ИЗМАМА. ДО КОГА ЩЕ ГИ ТЪРПИМ ТЕЗИ ИЗМАМНИЦИ ДА НИ ОГРАБВАТ. И КАКВИ СА ТЕЗИ АВТОМАТИЧНИ ПРЕПОДПИСВАНИЯ НА СЪЩЕСТВУВАЩИ ДОГОВОРИ. ТОВА ПРИЛИЧА ПОВЕЧЕ НА КРЕПОСТНИЧЕСТВО ОТКОЛКОТО НА ДОГОВОР НА РАВНОПРАВНИ ПАРТНЬОРИ. СПОРЕД СЕГА СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ ЗАКОНИ Е ПО ЛЕСНО ДА СЕ РАЗВЕДЕШ ОТКОЛКОТО ДА СЕ ОТКАЧИШ ОТ НЯКОЙ НЕИЗГОДЕН ЗАКЛИЕНТА ДОГОВОР С МТЕЛ ВИВАКОМ ИЛИ ГЛОБУЛ.

  16. lol каза:

    омг
    номер 1000 импулс
    you ll berip

Вашият коментар